31 Ocak 2021 Pazar

Eğitimde Drama Çalışmaları 2


 

EĞİTİMDE DRAMA ÇALIŞMALARI

1)      17 yaş ve üstü yetişkin grubunu dikkate alarak 1 saatlik materyal oyunları ve alıştırmalarını merkezde olduğu bir program tasarlayınız.

 

      Eğitimde Drama- Ders Programı

Tema : Görme Engelli Bireylere Yönelik Empati Geliştirme ve Bu Bireylerin Engelleri 

Çalışılacak Grup : Yetişkinlerle çalışılacaktır. 

Çalışma Planı : 15:00-16:00 ders saatlerinde, toplamda 1 saat sürecek bir çalışmadır.

 

  1. Isınma Oyunları

·         Zar

 

Oyunun oynanışı: Katılımcılar karışık bir halde yürümeye başlarlar. Fiziksel temasın ve insanlar arasındaki etkileşimin kuvvetlenmesi adına oynanan bu oyun, moderatörün komutlarıyla başlar. Moderatör, bir sayı söyler ve katılımcılar öbek öbek o sayıya uygun bir biçimde eşleşmek durumunda kalır. Dışarıda kalan kişi elenir. 

Oyunun Amacı; Vücudu aktif hale getirmek ve etkileşimi arttırmak. 

Tür; Eğlence 

Süre: 10 dakika 



2.                  Alıştırma



·         Heykel

Alıştırmanın Uygulanışı: Grup daire şeklinde yere oturur. Gönüllü iki kişi seçilir. Bunlardan bir    tanesi gözlerini kapatır. Diğeri istediği bir şekilde heykel olur. Gözü kapalı olan heykel olana  dokunarak onun nasıl durduğunu anlamaya çalışır. İyice anlayınca onun olduğu şekle kendisi girer. Katılımcılar sırayla farklı duruşlarla oyunu sürdürürler. 

Alıştırmanın Amacı; Hareket engelini aşmak ve farklı organları kullanarak anlamaya çalışmak.

Tür; Konsantrasyon

Süre: 10 dakika.


3.                  Çalışmalar

·         Kör Tavuğun Hediyesi

 

Oyunun oynanışı: Katılımcılar 12 kişi ise eşit bir şekilde 6-6 olmak üzere bölünürler. 6 kişi Tavuk 6 kişi Lider olacak ve eşleşeceklerdir. Liderlerden her biri, bir kura çekecek ve o kağıtlarda yazılı olan şeyi tavuğuna söyleyecektir. Örn; ‘Gömleğimi askıya asıp getir’ diyecek. Tavuk bu görevi gözleri kapalı bir biçimde gerçekleştirmek zorundadır. Oyunun ilerleyen zamanlarında Moderatörün sessiz bir konumuyla bu tavuklar Liderleri tarafından yönlendirilebilecektir. 2. Partta ise, Liderler tavuk olacak ve 6 farklı görevi bu sefer onlar gerçekleştirecektir. 

Oyunun Amacı; Diğer duyu organlarını da kullanarak dikkatle amaca ulaşmak. Empati duygusunu bu sayede geliştirebilmek. 

Tür; Konsantrasyon

Süre; 20 dakika



·         Engellilerin Önündeki Engeli Kaldırmak.

 

Bu planlı çalışmada asıl hedeflenen, beyin fırtınası yaparak farkındalık oluşturmaktır. Katılımcılar 4’er kişi olması halinde A,B,C, olarak isimlendirilir. Katılımcılardan bireysel olmak üzere tek tek görme engellilerin gerek kamusal alanda, gerek sokakta, gerekse toplum içinde yaşadıkları sorunları yazmaları istenir. Örneğin; Sokaklara yerleştirilen sivri tabelalar, durağa gelen otobüslerin anlaşılması için bir kolaylık sağlanmamış olması, restoranta yer bulamama sorunu, numaratörler, kaldırımdaki sarı çizgilerin insanlar tarafından önemsenmiyor oluşu, iş başvuruları vs. 

A grubundaki kağıtlar B grubuna

B grubundaki kağıtlar C grubuna

C grubundaki kağıtlar Agrubuna grubuna dağıtılmak üzere toplanır. 

 

Bu gruplardan, kağıttaki yazılan sorunlardan 1 tane seçilmesini ve bu sorunu çözümü ile beraber (5 dk düşünme ve 5 dk oynama süresi göz önünde bulundurularak) olmak oynanması istenir. Yazılan 1 sorunu temel almak şart değildir. En fazla 2 sorun harmanlanarak oynanabilir. 

Süre: 20 dakika

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder