EĞİTİMDE
DRAMA ÇALIŞMALARI
1)
17 yaş ve üstü yetişkin grubunu dikkate
alarak 1 saatlik materyal oyunları ve alıştırmalarını merkezde olduğu bir
program tasarlayınız.
Eğitimde Drama- Ders Programı
Tema : Görme Engelli Bireylere Yönelik Empati Geliştirme ve Bu Bireylerin
Engelleri
Çalışılacak Grup : Yetişkinlerle çalışılacaktır.
Çalışma Planı : 15:00-16:00 ders saatlerinde, toplamda 1
saat sürecek bir çalışmadır.
- Isınma Oyunları
·
Zar
Oyunun oynanışı: Katılımcılar karışık bir halde yürümeye başlarlar.
Fiziksel temasın ve insanlar arasındaki etkileşimin kuvvetlenmesi adına oynanan
bu oyun, moderatörün komutlarıyla başlar. Moderatör, bir sayı söyler ve
katılımcılar öbek öbek o sayıya uygun bir biçimde eşleşmek durumunda kalır.
Dışarıda kalan kişi elenir.
Oyunun Amacı; Vücudu aktif hale getirmek ve etkileşimi
arttırmak.
Tür; Eğlence
Süre: 10 dakika
2.
Alıştırma
·
Heykel
Alıştırmanın Uygulanışı: Grup daire şeklinde yere oturur. Gönüllü iki kişi
seçilir. Bunlardan bir tanesi gözlerini kapatır. Diğeri istediği
bir şekilde heykel olur. Gözü kapalı olan heykel olana dokunarak onun
nasıl durduğunu anlamaya çalışır. İyice anlayınca onun olduğu şekle kendisi
girer. Katılımcılar sırayla farklı duruşlarla oyunu sürdürürler.
Alıştırmanın Amacı; Hareket engelini aşmak ve farklı organları
kullanarak anlamaya çalışmak.
Tür; Konsantrasyon
Süre: 10 dakika.
3.
Çalışmalar
·
Kör Tavuğun Hediyesi
Oyunun oynanışı: Katılımcılar 12 kişi ise eşit bir şekilde 6-6 olmak üzere
bölünürler. 6 kişi Tavuk 6 kişi Lider olacak ve eşleşeceklerdir. Liderlerden
her biri, bir kura çekecek ve o kağıtlarda yazılı olan şeyi tavuğuna
söyleyecektir. Örn; ‘Gömleğimi askıya asıp getir’ diyecek. Tavuk bu görevi
gözleri kapalı bir biçimde gerçekleştirmek zorundadır. Oyunun ilerleyen
zamanlarında Moderatörün sessiz bir konumuyla bu tavuklar Liderleri tarafından
yönlendirilebilecektir. 2. Partta ise, Liderler tavuk olacak ve 6 farklı görevi
bu sefer onlar gerçekleştirecektir.
Oyunun Amacı; Diğer duyu organlarını da kullanarak
dikkatle amaca ulaşmak. Empati duygusunu bu sayede geliştirebilmek.
Tür; Konsantrasyon
Süre; 20 dakika
·
Engellilerin Önündeki
Engeli Kaldırmak.
Bu planlı çalışmada asıl hedeflenen, beyin fırtınası
yaparak farkındalık oluşturmaktır. Katılımcılar 4’er kişi olması halinde A,B,C,
olarak isimlendirilir. Katılımcılardan bireysel olmak üzere tek tek görme
engellilerin gerek kamusal alanda, gerek sokakta, gerekse toplum içinde
yaşadıkları sorunları yazmaları istenir. Örneğin; Sokaklara yerleştirilen sivri
tabelalar, durağa gelen otobüslerin anlaşılması için bir kolaylık sağlanmamış
olması, restoranta yer bulamama sorunu, numaratörler, kaldırımdaki sarı
çizgilerin insanlar tarafından önemsenmiyor oluşu, iş başvuruları vs.
A grubundaki kağıtlar B grubuna
B grubundaki kağıtlar C grubuna
C grubundaki kağıtlar Agrubuna grubuna dağıtılmak
üzere toplanır.
Bu gruplardan, kağıttaki yazılan sorunlardan 1 tane
seçilmesini ve bu sorunu çözümü ile beraber (5 dk düşünme ve 5 dk oynama süresi
göz önünde bulundurularak) olmak oynanması istenir. Yazılan 1 sorunu temel
almak şart değildir. En fazla 2 sorun harmanlanarak oynanabilir.
Süre: 20
dakika
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder